یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

GIS چیست؟
GIS تکنولوژی است که در همه علوم کاربرد دارد . زمانی که با اطلاعات مربوط به مکان کار می کنیم ، GIS باعث افزایش قدرت حل مشکلات روزمره مهندسی می شود. با استفاده از GIS می توان حوادث شهری را آنالیز نمود یا خریدهای مشتریان را ردیابی کرد، حمل و نقل را در بهترین مسیرها انجام داد، بهترین مکان را برای یک سد انتخاب کرد و بسیاری موارد دیگر .
دولت ها و بخش های وابسته به آنها از GIS برای مدیریت کشور و مناطق محلی، استفاده از زمین ها و دیگر قسمت ها نظیر شهرداری ها استفاده می کنند.
 بخشهای قضایی برای آنالیز و ردیابی جرایم از GIS کمک می گیرند .
 تاجران از GIS برای پیشرفت و توسعه بخشهای تجاری خود کمک می گیرند.
کمپانی های تولید کننده از GIS برای مدیریت آسانتر و سرویس دهی بهتر به مشتریان سود می جویند.
 مهندسین برای حل مسائل محیط زیستی نظیر جنگل ها و حوضه های آبریز از GIS استفاده می کنند .
مراکز دولتی و خصوصی در صنعت حمل و نقل برای مدیریت، آنالیز، ردیابی، تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای آتی خود از GIS استفاده می کنند.
در هر حال کاربران با تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از GIS برای تصمیم گیری بهتر و نظم دادن به اطلاعات برای سرویس دهی با مدیریت بالا، کاهش هزینه ها و رسیدن به اهداف سود می جویند .
در حال حاضر از این سیستم‌هابسته به نیازهای هر منطقه یا کشور در بخش‌های مختلف (مانند مطالعات زیست‌محیطی،برنامه‌ریزی شهری و شهرداری، خدمات ایمنی شهری، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری،تهیه نقشه‌های پایه، مدیریت کاربری اراضی، خدمات بانکی، خدمات پستی، مطالعات جمعیتیو مدیریت تأسیسات شهری مثل برق، آب،گاز، و..) استفاده می‌شود و با گذشت زمان وتوسعه سیستم‌ها، کاربرد جی‌آی‌اس به کلیه بخش‌های مرتبط با زمین گسترش یافتهاست.
 
چه کسانی از GIS استفاده می کنند ؟
·               GIS عوارض موجود روی یک نقشه را به اطلاعات توصیفی متصل می کند. اتصال ایجاد شده میان عوارض جغرافیایی (رودخانه و...) و داده های توصیفی محور اصلی عمل gis است که منشاء قابلیتهای متنوع gis گردیده است.
 
·               تصاویر؛ نمودارها؛جداول و نقشه های مختلف را می توان به یکدیگر متصل کرد و به طور یکجا ارائه نمود.
 
·               نقشه ها را به طور اتوماتیک با تغییر اطلاعات توصیفی بروز کرد.
 
·               چنانچه حوزه جغرافیایی و داده های توصیفی به هم ارتباط داشته باشد با انتخاب هر عارضه می توان به اطلاعات توصیفی مربوطه دست یافت یا می توان با توجه به داده های توصیفی عوارض مربوط را روی نقشه مشخص کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 19 / 6 / 1391برچسب:GIS چیست؟, ] [ 12:53 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User